Skip to content

Rezervace

Přihlašte se a rezervujte si kurt nebo si upravte odebírání e-mailů

Hodina Kurt Po Út St Čt
10.8. 11.8. 12.8. 13.8.
10 - 11 Levý
Pravý
11 - 12 Levý
Pravý
12 - 13 Levý
Pravý
13 - 14 Levý
Pravý
14 - 15 Levý
Pravý
15 - 16 Levý
Pravý
16 - 17 Levý
Pravý
17 - 18 Levý
Pravý
18 - 19 Levý
Pravý
19 - 20 Levý
Pravý
20 - 21 Levý
Pravý
21 - 22 Levý
Pravý
22 - 23 Levý
Pravý
Hodina Kurt Po Út St Čt
10.8. 11.8. 12.8. 13.8.
Dostupné k rezervaci
Detail rezervace
Nedostupné k rezervaci
Nahrávání ...

Ceník

Základní cena

150

Kč/hodinu

Turnajová cena

110

Kč/hodinu

Studentská cena

100

Kč/hodinu

Studentský turnaj

80

Kč/hodinu

Rezervace

  • Rezervujte v našem internetovém systému – nejprve se musíte registrovat nebo přihlásit. Nebo nám zavolejte na tel.: 731 655 566 a my rezervaci provedeme za vás. Platí se na místě.

Student

  • Pro studentské ceny je nutné, aby min. 2 hráči stále studovali. Prosíme o jakýkoliv doklad (je-li vám nad 18 let)
  • Cena pro studentský turnaj je platná, když je alespoň polovina hráčů studenty. Dále je nutné rezervovat min. 3 hodiny následující po sobě.

Turnaje

  • Pro turnajovou cenu je nutné zamluvit min. 3 hodiny následující po sobě.

Odkaz pro stáhnutí turnajových tabulek zde

Chystáte se poprvé?

  1. U baru restaurace si vyzvednete klíče od skřínky. V zádveří na squashi se prosím zujte.
  2. V šatně se převléknete do sportovního úboru, zamknete svou skřínku a jde se na to..
  3. Squashové kurty jsou malé tělocvičny, kam se vstupuje dveřmi z kvalitního tvrzeného skla, které za sebou zavřete. Pomocí otvoru pro prst si zase otevřete.
  4. Zpočátku bohatě stačí pinkat si o zeď, ať se seznámíte s prostorem, odrazy míčku apod.
  5. Níže naleznete zjednodušená pravidla pro “správnou” hru
  6. Pokud by vás squash nebavil, můžete využít různých míčů, míčků, raket i florbalek. Jsou k dispozici hned u kurtů a to zcela zdarma. Stejně jako našlapaný dětský koutek 🙂
  7. Po skončení se můžete vysprchovat.
  8. Pro návštěvu squashe stačí vzít nešpinící obuv, náhradní oblečení a ručník. Rakety a míček zapůjčíme.

Půjčení rakety … 50 Kč
Půjčení míčku …  10 Kč

Pravidla squashe

Při podání stojíte v nejmenším obdelníku vyznačeném na podlaze kurtu.

Podáváte na přední stěnu. Mezi čáru v úrovni očí a vrchní. Míček poté musí dopadnout do většího obdelníku, kde stojí protihráč. (Další podání hrajete z druhého nejmenšího obdelníku – střídáte to)

Míčky po podání se trefujete mezi čáru v úrovni kolenou a vrchní.

Míček se musí vždy odrazit o přední stěnu.

Míček se může jen jednou odrazit od země.

Pokud si nejste jisti, že jste míček odehráli správně, požádejte o opakování hry.

Pro začátečníky je vhodný míček s červenou, nebo modrou tečkou (více skáčou a nemusí se zahřívat)

Hraje se do dosažení 15 bodů.

Přejeme dobrou zábavu 🙂

Squash se hraje v omezeném prostoru, často ve vysoké rychlosti. Pro řádnou hru je nezbytné dodržovat 2 základní principy:

1. Hráči vždy musí dbát na prvním místě na bezpečnost a nesmí podniknout žádné kroky, které by mohly ohrozit protihráče.

2. Hráči musí dodržovat pravidla Fair Play, respektovat práva protihráče a hrát čestně.

vyberte si …

1. BĚŽNÉ POČÍTÁNÍ

• Vítěz výměny získává 1 bod a zahajuje podáním další výměnu

• Každá hra se hraje do 11 (nebo 15) bodů s výjimkou situace, kdy je stav 10-10. Za tohoto stavu hra pokračuje, dokud jeden z hráčů nezíská vedení o 2 body.

• Zápas se obvykle hraje na 3 vítězné hry, ale může se hrát i na 2 vítězné hry.

2. POČÍTÁNÍ SE ZTRÁTAMI

• Když podávající hráč vyhraje výměnu, získá bod; když výměnu vyhraje přijímající hráč, stává se podávajícím hráčem a skóre se nemění.

• Každá hra se hraje do 9 bodů s výjimkou situace, kdy je stav 8-8. Za tohoto stavu zvolí přijímající hráč, zda hra bude pokračovat do 9 („o 1“) nebo 10 bodů („o dva“). Přijímající hráč musí svou volbu zřetelně oznámit Markerovi, Rozhodčímu a protihráči.

• Zápas se obvykle hraje na 3 vítězné hry, ale může se hrát i na 2 vítězné hry.

• Na začátku zápasu jdou hráči společně maximálně na 5 minut na kurt, aby zahřáli míček. Po 2,5 minutách si hráči musí vyměnit strany, jestliže tak již neučinili dříve.

Hráč, který vyhraje los roztočením rakety, podává jako první.

• Na začátku každé hry a po každé změně podávajícího si podávající volí stranu pro podání. Dokud si hráč drží podání, musí střídat strany, ze kterých podává.

• Jestliže se výměna opakuje, musí podávající podávat ze stejné strany.

• Jestliže dojde ke sporu ohledně strany pro podání, určí stranu Rozhodčí.

• Po odehrání míčku musí hráči pokračovat ve hře bez zbytečného prodlení. Podávající hráč by ale neměl podávat, dokud není přijímající hráč připraven.

Podání je dobré, pokud:

• podávající hráč upustí nebo nadhodí míček z ruky nebo rakety a odehraje ho správně prvním nebo opakovaným pokusem před tím, než se míček čehokoliv dotkne; a

• v okamžiku, kdy podávající hráč odehrává míček, má jednu nohu v kontaktu s podlahou uvnitř podávacího čtverce (boxu), a přitom se žádná její část nedotýká hranice podávacího čtverce; a

• míček je odehrán přímo na přední stěnu, které se dotkne mezi podávací čárou a outovou čárou, aniž by se současně dotkl přední stěny a boční stěny; a

• míček, pokud není odehrán přijímajícím hráčem z voleje, dopadne při svém prvním dopadu do opačné čtvrtiny kurtu, aniž by se dotkl jakékoliv čáry; a

• míček není odehrán do outu.

Poznámka: Podání, které zasáhne podávací čáru nebo krátkou čáru nebo středovou čáru nebo jakoukoliv outovou čáru na vrchní části kurtu, je chybné.

• Jestliže podávající hráč upustí nebo nadhodí míček, ale neučiní pokus o jeho odehrání, není to považováno za podání a podávající může začít znovu.

• Výměna se opakuje, jestliže přijímající hráč není připraven k příjmu podání, ani neučinil pokus o jeho odehrání. Nicméně, jestliže je takové podání chybné, podávající hráč ztrácí výměnu.

• Jestliže podávající hráč podá z nesprávné strany a poté vyhraje tuto výměnu, výsledek výměny zůstává a podávající podává z opačné strany.

 

• Jestliže je podání dobré, pokračuje hra dokud je každý úder dobrý nebo dokud jeden z hráčů nepožádá o let (hra se opakuje) nebo neučiní odvolání nebo Rozhodčí nebo Marker nezastaví hru svým hlášením nebo míček nezasáhne jednoho z hráčů nebo jejich oblečení nebo raketu hráče, který není na řadě odehrát míček (nehrajícího hráče).

Úder je dobrý, jestliže míček:

• je odehrán správně dříve, než dopadne dvakrát na podlahu; a

• zasáhne přední stěnu nad tinem a pod outovou čárou buď přímo nebo po odrazu od jakékoliv jiné stěny (nebo jakýchkoliv jiných stěn), aniž by zasáhl některého z hráčů nebo jejich oblečení nebo raketu a aniž by před tím nejdříve dopadl na zem; a

• odrazí se od přední stěny, aniž by se dotkl tinu; a

• není odehrán do outu.

• Maximálně 90 vteřin je povoleno mezi koncem zahřívání a zahájením hry a mezi všemi dalšími hrami.

• Hráči musí být připraveni pokračovat ve hře na konci každého intervalu, ale jestliže jsou oba hráči připraveni, může hra začít dříve.

• Maximálně 90 vteřin je povoleno k výměně poškozeného vybavení. To zahrnuje i brýle, ochranu očí nebo vypadlou kontaktní čočku. Hráč musí provést výměnu co nejrychleji .

• Intervaly v případě zranění nebo krvácení dle dobrého vychování.

PODÁVACÍ BOX Čtverec na každé straně kurtu vymezený krátkou čárou, boční stěnou a 2 dalšími čárami, ze kterého podávající hráč podává.

ČTVRTINA KURTU Jedna ze dvou stejných částí kurtu vymezených krátkou čárou, boční stěnou, zadní stěnou a středovou čárou.

DOBRÝ ÚDER Úder, který je správně zahraný a který letí na přední stěnu buď přímo nebo po odrazu od jiné stěny nebo stěn, aniž by byl v outu, a který zasáhne přední stěnu nad tinem a pod outovou čárou.

DOLŮ Úder, který zasáhne tin nebo podlahu předtím, než zasáhne přední stěnu nebo zasáhne přední stěnu a poté tin.

HRA Část zápasu. Hráč musí vyhrát 3 hry, aby vyhrál zápas na 3 vítězné hry a 2 hry, aby vyhrál zápas na 2 vítězné hry.

HRAJÍCÍ HRÁČ Hráč se stává hrajícím hráčem v okamžiku, kdy se protihráčův úder odrazí od přední stěny a je jím, dokud se od ní neodrazí jeho úder.

CHYBA Podání, které není dobré.

KOREKTNÍ VÝHLED Dostatečný čas vidět míček a připravit se k jeho odehrání poté, co se odrazí od přední stěny.

LETVýsledek výměny, kterou nezískal ani jeden z hráčů a která se opakuje. Podávající hráč podává ze stejné strany.

NO LET  hra se neopakuje

NOT UP Úder, který nebyl hráčem zahrán správně; nebo před kterým míček dopadl na podlahu více než jednou; nebo při kterém se míček dotkl hrajícího hráče nebo jeho oblečení. ODVOLÁNÍ Hráčův požadavek k Rozhodčímu, aby posoudil správnost hlášení nebo nehlášení Markera nebo zda je míček prasklý.

OPAKOVANÝ POKUS Následující pokus hrajícího hráče o odehrání míčku, který je stále ve hře, poté, co už učinil jeden nebo více pokusů o jeho odehrání.

OTOČENÍ Situace, kdy hrající hráč zahraje nebo je v pozici zahrát míček na své pravé straně poté, co míček proletěl kolem něj na levé straně nebo naopak, bez ohledu na to, zda se hráč fyzicky otočil.

Poznámka: Příprava k úderu (shaping) s raketou na jedné straně a následné přenesení rakety před tělem na druhou stranu není ani otočením, ani opakovaným pokusem.

OUT Úder, který zasáhl stěnu na outové čáře nebo nad ní; nebo zasáhl jakékoliv zařízení nad outovou čárou; nebo zasáhl horní hranu kterékoliv stěny kurtu; nebo přeletěl nad stěnou mimo kurt; nebo proletěl jakýmkoliv zařízením.

POKUS O ODEHRÁNÍ Jakýkoliv pohyb rakety směrem dopředu k míčku. Fingovaný švih je také považován za pokus, ale nápřah s připravenou raketou bez pohybu dopředu k míčku za pokus považován není.

SPRÁVNÝ ÚDER Míček zasažený raketou drženou v ruce, ne vícekrát než jednou a bez prodlouženého kontaktu s raketou.

STROKE  výměna přiznaná jednomu hráči

TIN Prostor celé šířky přední stěny od podlahy k nejnižší horizontální čáře.

VÍTĚZNÝ ÚDER Dobrý úder, na který soupeř nemůže dosáhnout.

VÝMĚNA Dobré podání následované jedním nebo více údery střídajících se hráčů, dokud hráči dokáží zahrát dobrý úder.

WRONG-FOOTING Situace, kdy hráč, který předpokládá let míčku určitým směrem, zahájí pohyb tímto směrem, zatímco hrající hráč zahraje úder směrem jiným.

ZÁPAS Kompletní souboj dvou hráčů, včetně zahřívání.

ZTRÁTA Změna podávajícího hráče.

7.1.1 jestliže by úder nebyl dobrý, nehrající hráč získává výměnu;

7.1.2 jestliže úder mířil přímo na přední stěnu a jednalo se o první pokus o odehrání míče bez otočení, je udělen stroke (výměna přiznaná jednomu hráči) hrajícímu hráči;

7.1.3 jestliže míč zasáhl nebo by zasáhl před přední stěnou jakoukoliv jinou stěnu a hrající hráč se přitom neotočil, je udělen let (hra se opakuje), s výjimkou situace, kdy se jednalo o vítězný úder, v tom případě je udělen stroke hrajícímu hráči;

7.1.4 jestliže se hrající hráč neotočil, ale provedl opakovaný pokus o odehrání míčku, je udělen let;

7.1.5 jestliže se hrající hráč otočil, je udělen stroke nehrajícímu hráči, s výjimkou situace, kdy nehrající hráč úmyslným pohybem přerušil dráhu míčku, v tom případě je udělen stroke hrajícímu hráči.

7.2 Jestliže míček po odrazu od přední stěny zasáhne před tím, než podruhé dopadne na zem jednoho z hráčů, hra se musí zastavit a:

7.2.1 jestliže míček zasáhne nehrajícího hráče nebo jeho raketu před tím, než hrající hráč provede pokus o odehrání míčku aniž by došlo k bránění ve hře, získává výměnu hrající hráč, s výjimkou situace, kdy jeho pozice způsobila zasažení nehrajícího hráče, v tom případě je udělen let;

7.2.2 jestliže míček zasáhne nehrajícího hráče nebo jeho raketu poté, co hrající hráč učinil jeden nebo více pokusů o odehrání míčku, je udělen let za předpokladu, že hrající hráč by byl schopen odehrát dobrý úder. Jestliže by hrající hráč nebyl schopen odehrát dobrý úder, získává výměnu nehrající hráč;

7.2.3 jestliže míček zasáhne hrajícího hráče aniž by došlo k bránění ve hře, získává výměnu nehrající hráč. Jestliže došlo k bránění ve hře, použijí se ustanovení Pravidla 8 (Bránění ve hře).

7.3 Jestliže hrající hráč zasáhne míčkem nehrajícího hráče, musí Rozhodčí posoudit, jestli se jednalo o nebezpečnou hru a podle toho jednat.

8.1 Po dokončení přiměřeného protažení úderu, musí hráč vynaložit veškeré úsilí, aby měl protihráč v okamžiku odrazu míčku od přední stěny:

8.1.1 korektní výhled na míček v okamžiku jeho odrazu od přední stěny; a

8.1.2 nerušený přímý přístup k míčku; a

8.1.3 prostor k provedení přiměřeného švihu a odehrání míčku; a

8.1.4 volnost k odehrání míčku na kteroukoliv část celé přední stěny. K bránění ve hře dojde, jestliže hráč protihráči neposkytne všechny tyto požadavky.

8.2 Hráč, který je na řadě odehrát míček (hrající hráč), a který se domnívá, že došlo k bránění ve hře, může zastavit hru a požádat o let (hra se opakuje), nejlépe slovy „Let, prosím“. Tato žádost musí být učiněna bez zbytečné prodlevy.

Poznámky:

– Dříve než Rozhodčí přijme libovolnou formu žádosti, musí být přesvědčený, že hráč skutečně žádá o let.

– Žádost o let v sobě zahrnuje žádost o stroke (výměna přiznaná jednomu hráči).

– Obvykle je to pouze hrající hráč, který může žádat o let z důvodu bránění ve hře. Nicméně, jestliže nehrající hráč žádá o let z důvodu neumožnění přístupu dříve, než míček zasáhne přední stěnu, může být tato žádost uznána, ačkoliv hráč ještě není hrajícím hráčem.

8.3 Jestliže si Rozhodčí není jistý důvodem žádosti, musí hráče požádat o vysvětlení.

8.4 Rozhodčí může udělit let nebo stroke, aniž by o to jeden z hráčů požádal, může za tím účelem zastavit hru, obzvláště z důvodu bezpečnosti.

8.5 Jestliže hrající hráč odehraje míček a protihráč poté žádá o let, získá protihráč výměnu, jestli byl míček hrajícího hráče „dolů“ nebo „out“.

8.6 OBECNÁ PRAVIDLA

Následující ustanovení se použijí u všech forem bránění ve hře:

8.6.1 jestliže nedošlo k žádnému bránění ve hře, ani k odůvodněné obavě ze

zranění, je udělen „NO LET“ (je zamítnuta žádost o let);

8.6.2 jestliže došlo k bránění ve hře, ale hrající hráč by nebyl schopen odehrát dobrý úder, je udělen NO LET;

8.6.3 jestliže hrající hráč pokračoval ve hře i po okamžiku bránění a až poté požádal o let, je udělen NO LET;

8.6.4 jestliže došlo k bránění ve hře, ale to nebránilo hrajícímu hráči dostat se k míčku a odehrát dobrý úder, jedná se o minimální bránění a je udělen NO LET;

8.6.5 jestliže by hrající hráč byl schopen odehrát dobrý úder, ale protihráč nevynaložil veškeré úsilí k tomu, aby předešel bránění ve hře, je udělen stroke hrajícímu hráči;

8.6.6 jestliže došlo k bránění ve hře, kterému se protihráč maximálně snažit předejít a hrající hráč by byl schopen odehrát dobrý úder, je udělen let;

8.6.7 jestliže došlo k bránění ve hře a hrající hráč by byl schopen zahrát vítězný úder, je udělen stroke hrajícímu hráči.

Jako doplnění Pravidla 8.6 se pro specifické situace použijí následující ustanovení.

8.7 KOREKTNÍ VÝHLED

Korektní výhled na míček znamená dostatečný čas vidět míček a připravit se k jeho odehrání poté, co se odrazil od přední stěny.

8.8 PŘÍMÝ PŘÍSTUP

Jestliže hrající hráč požádá o let z důvodu neumožnění přímého přístupu k míčku, pak:

8.8.1 jestliže došlo k bránění ve hře, ale hrající hráč nevynaložil veškeré úsilí k tomu, aby se dostal k míčku a odehrál ho, je udělen NO LET;

Poznámka:

Veškeré úsilí k tomu dostat se k míčku a odehrát ho by nemělo zahrnovat kontakt s protihráčem. Jestliže dojde ke kontaktu, kterému se dalo předejít, musí být použito Pravidlo 15 (Chování).

8.8.2 jestliže měl hrající hráč volný přímý přístup, ale místo toho zvolil nepřímou cestu k míčku a poté požádal o let, je udělen NO LET, pokud není použito Pravidlo 8.8.3;

8.8.3 jestliže byl hrající hráč oklamán a vydal se špatným směrem (wrong- footing), ale ukázal schopnost situaci zachránit a odehrát dobrý úder, ale bylo mu bráněno ve hře, je udělen let, s výjimkou situace, kdy by hrající hráč zahrál vítězný úder , v tom případě je udělen stroke hrajícímu hráči.

8.9 ŠVIH RAKETOU

Přiměřený švih raketou se skládá z přiměřeného nápřahu, odehrání míčku a přiměřeného protažení úderu. Nápřah a protažení úderu hrajícího hráče jsou přiměřené, pokud nejsou větší, než je nezbytně nutné.

Jestliže hrající hráč žádá o let z důvodu bránění při švihu raketou, pak:

8.9.1 jestliže je švih ovlivněn lehkým kontaktem s protihráčem, který se snažil bránění ve hře předejít, je udělen let, s výjimkou situace, kdy by hrající hráč zahrál vítězný úder, v tom případě je udělen stroke hrajícímu hráči;

8.9.2 jestliže je švihu zabráněno kontaktem s protihráčem, je udělen stroke hrajícímu hráči, a to i v situaci, kdy se protihráč maximálně snažil bránění předejít.

8.10 NEPŘÍMĚŘENÝ ŠVIH

8.10.1 Jestliže hrající hráč způsobil bránění ve hře svým nepřiměřeným švihem, je udělen NO LET.

8.10.2 Jestliže došlo k bránění ve hře, ale hrající hráč použil nepřiměřený švih, aby získal stroke, je udělen let.

8.10.3 Nepřiměřený švih hrajícího hráče může přispět k bránění ve hře protihráči, ještě než se stane hrajícím hráčem (je na řadě odehrát míček), v tomto případě může protihráč žádat o let.

8.11 Volnost k odehrání míčku na kteroukoliv část celé přední stěny

Jestliže hrající hráč neodehraje míček a zastaví hru z důvodu bránění ve hře na přední stěnu a požádá o let, pak:

8.11.1 jestliže došlo k bránění ve hře a míček by zasáhl nehrajícího hráče při přímé cestě na přední stěnu, je udělen stroke hrajícímu hráči, s výjimkou situace, kdy se hrající hráč otočil nebo se jednalo o opakovaný pokus o odehrání míčku, v těchto případech je udělen let;

8.11.2 jestliže by míček zasáhl nehrajícího hráče a poté boční stěnu před tím, než by zasáhl přední stěnu, je udělen let, s výjimkou situace, kdy by se jednalo o vítezný úder, v tom případě je udělen stroke hrajícímu hráči; nebo

8.11.3 jestliže by míček zasáhl nejdříve boční stěnu a poté nehrajícího hráče před tím, než by zasáhl přední stěnu, je udělen let, s výjimkou situace, kdy by se jednalo o vítězný úder, v tom případě je udělen stroke hrajícímu hráči.

8.12 OPAKOVANÝ POKUS

Jestliže hrající hráč požádá o let z důvodu bránění ve hře při opakovaném pokusu o odehrání míčku, při kterém by mohl zahrát dobrý úder, pak:

8.12.1 jestliže nehrající hráč neměl čas bránění předejít, je udělen let.

8.13 OTOČENÍ

Otočením je situace, kdy hrající hráč odehraje nebo je v pozici odehrát míček na své pravé straně poté, co míček proletěl kolem něj na levé straně (nebo naopak) bez ohledu na to, zda se fyzicky otočil.

Jestliže je hrajícímu hráči bráněno ve hře poté, co se otočil, a mohl zahrát dobrý úder, pak:

8.13.1 jestliže bylo švihu zabráněno, přestože se protihráč maximálně snažil bránění předejít, je udělen stroke hrajícímu hráči;

8.13.2 jestliže nehrající hráč neměl čas bránění předejít, je udělen let;

8.13.3 jestliže hrající hráč mohl odehrát míček bez otočení, ale otočil se, aby získal možnost požádat o let, je udělen NO LET.

8.13.4 Když se hrající hráč otočí, musí Rozhodčí vždy posoudit, zda se jednalo o nebezpečnou situaci a jednat podle toho.

9.1 Kterýkoliv z hráčů může zastavit hru a odvolat se proti nehlášení Markera slovy „Odvolání, prosím“.

9.2 Hráč, který prohrál výměnu se může odvolat proti jakémukoliv hlášení nebo nehlášení Markera slovy „Odvolání, prosím“.

9.3 Jestliže si Rozhodčí není jistý, kterého úderu se odvolání týká, musí požádat hráče, aby mu to upřesnil. Jestliže došlo k více než jednomu odvolání, musí Rohodčí posoudit každé z nich.

9.4 Po zahrání podání se žádný z hráčů nemůže odvolat na cokoliv, co podání předcházelo, s výjimkou prasklého míčku.

9.5 Jakékoliv odvolání týkající se poslední výměny hry musí být učiněno okamžitě po jejím skončení.

9.6 Jako odpověď na odvolání proti hlášení nebo nehlášení Markera musí Rozhodčí:

9.6.1 ponechat výsledek výměny, jestliže hlášení nebo nehlášení Markera bylo správné; nebo

9.6.2 opakovat výměnu, jestliže Markerovo hlášení bylo nesprávné, s výjimkou situace, kdy Markerovo hlášení přerušilo vítězný úder jednoho z hráčů, v tom případě Rozhodčí přizná výměnu tomuto hráči; nebo

9.6.3 přiznat výměnu druhému hráči, jestliže jeden hráč zahrál podání nebo úder, které nebyly dobré, ale Marker neprovedl žádné hlášení; nebo

9.6.4 opakovat výměnu, jestliže si není jistý, zda bylo podání dobré; nebo

9.6.5 opakovat výměnu, jestliže si není jistý, zda byl úder dobrý, s výjimkou situace, kdy Markerovo hlášení přerušilo vítězný úder druhého hráče, v tom případě Rozhodčí přizná výměnu tomuto hráči.

9.7 Rozhodnutí Rozhodčího je ve všech případech konečné.

• Jestliže během výměny praskne míček, výměna se opakuje.

• Jesltliže hráč zastaví hru a odvolává se, že míček je prasklý, a zjistí se, že míček není prasklý, ztrácí tento hráč výměnu.

• Jestliže se přijímající hráč před tím, než se pokusí odehrát příjem podání, odvolá, že míček je prasklý, a zjistí se, že míček je prasklý, musí Rozhodčí, jestliže si není jistý, kdy míček praskl, opakovat předchozí výměnu.

•  Hráč, který se chce odvolat na konci hry, že míček je prasklý, tak musí učinit okamžitě po jejím skončení a před tím, než opustí kurt.

• Míček musí být vyměněn, když s tímto požadavkem souhlasí oba hráči nebo když Rozhodčí souhlasí s požadavkem na výměnu míčku jednoho z hráčů.

• Jesltliže byl míček vyměněn nebo hráči pokračují v zápase po jeho přerušení, mohou hráči zahřívat míček. Hra pokračuje, když s tím oba hráči souhlasí nebo na pokyn Rozhodčího, pokud k němu dojde dříve.

• Míček musí po celou dobu zápasu zůstat v kurtu, pokud Rozhodčí nepovolí jinak.

• Jestliže se míček zaklíní v kterékoliv části kurtu, výměna se opakuje.

• Výměna se může opakovat, jestliže se míček dotkne jakéhokoliv předmětu v kurtu.

• V případě neobvyklého odskoku míčku se výměna neopakuje.

12.1 Kterýkoliv z hráčů může požádat o let (hra se opakuje) z důvodu vyrušení, musí tak učinit okamžitě.

• Jestliže bylo vyrušení způsobeno jedním z hráčů, pak:

• jestliže to bylo neúmyslné, je udělen let, s výjimkou situace, kdy došlo k přerušení vítězného úderu jednoho z hráčů, v tom případě získává výměnu tento hráč;

• jesliže to bylo úmyslné, musí být použito Pravidlo 15 (Chování).

• Jesliže nebylo vyrušení způsobené jedním z hráču, je udělen let, s výjimkou situace, kdy došlo k přerušení vítězného úderu jednoho z hráčů, v tom případě získává výměnu tento hráč.

• Při některých akcích může dojít k vyrušení ze strany diváků. Aby byl podpořen lepší divácký zážitek, nemusí být vždy použito a když dojde k náhlému a hlasitému zvuku ze strany diváků, očekává se, že hráči budou pokračovat ve hře a Rozhodčí nebudou žádat diváky o klid. Nicméně, když jeden z hráčů zastaví hru a požádá o let z důvodu ojedinělého a hlasitého zvuku mimo kurt, může být udělen let z důvodu vyrušení.

• Hráč, který upustí raketu, jí může sebrat a pokračovat ve hře, pokud se míček nedotkl rakety nebo nedošlo k vyrušení nebo Rozhodčí nepoužil trestu pro porušení Pravidla o chování.

• Hrající hráč, který upustí raketu z důvodu bránění ve hře, může požádat o let.

• Nehrající hráč, který upustí raketu z důvodu kontaktu s hrajícím hráčem při jeho snaze dostat se k míčku, může požádat o let a bude použito – pravidlo vyrušení

• Jestliže během výměny spadne na podlahu kurtu jiný předmět, než je raketa jednoho z hráčů, hra musí být zastavena a:

• jestliže předmět spadl jednomu z hráčů bez kontaktu s protihráčem, získává výměnu protihráč;

• jesliže předmět spadl jednomu z hráčů z důvodu kontaktu s protihráčem, je udělen let, s výjimkou situace, kdy hrající hráč zahrál vítězný úder nebo požádá o let z důvodu bránění ve hře – pravidlo pro bránění ve hře

• jestiže předmět spadne na kurt odjinud, než od jednoho z hráčů, je udělen let, pokud

• nebyl přerušen vítězný úder hrající hráče, v tom případě získává výměnu tento hráč;

• jestliže si spadlého předmětu nikdo do skončení výměny nevšiml a předmět neměl vliv na výsledek výměny, zůstává výsledek výměny.

Týmová spolupráce

Nabízíme útočiště nejen pro hráče squashe. Naše squashové kurty jsou dvě přístupné tělocvičny s dobrým zázemím. Není tedy divu, že se u nás schází různorodá uskupení lidí s úmýslem zvýšit své dovednosti. Domluvme se na dlouhodobé spolupráci, cenovém zvýhodnění i speciálních přáních.

TIP: Velikost tělocvičny je vhodná pro kruhový trénink, opičí dráhy i nácvik většiny míčových sportů.
Trénujte reflexy, agilitu i orientaci v malém prostoru.

Logo_squash